Papírové modely

Ferrari 312 T2, 1:24

Vánoční prázdniny a čekání na nový výtisk jiného projektu jsem si vyplnil tímhle letitým modelem (s číslem 1.01) od R.Vyškovského. Musím přitom konstatovat, že se mi tento typ formulí po estetické stránce moc nelíbí a lepím ji jen do sbírky. Až během lepení jsem si uvědomil, že se mi spíš nelíbí zpracování R.Vyškovského, kterému chybí elegance a štíhlost, než formule jako taková. To neelegantní provedení je zřejmě dáno nedostatkem podkladů, (ne)zkušeností (autora) i cílovou skupinou modelářů, to vše ale neberu jako kritiku, spíše je to konstatování faktů.

Model je celkem jednoduchý, má pár dílů (do 60) a z jediné návodové kresby nejsou některé detaily příliš zřejmé. Proti dnešním modelům např. od Forum teamu je to jednoduchá krabička, přesto mi stavba zabrala pár večerů a to i proto, že jsem konstrukční celky nechával důkladně proschnout. Model jsem nestavěl přesně podle návodu ale kompletaci některých celků jsem změnil v pro mě logičtější pořadí. Občas jsem zmenšoval chlopně, ty originální jsou obrovské, místo špejlí jsem použil uhlíkovou tyčinku o průměru 1,5 mm a největší změnou bylo vylepšení předních závěsů kol – jednak jsem u nich prořezal vzduch a hlavně jsem nedal osu skrz celou příď ale jen u závěsu kola.

Některé drobnosti jako zrcátka jsem lepil až na konec, protože nalepit je na karoserii a tu pak lepit na podvozek podle mě znamená jejich jisté poškození. Přední i zadní křídlo mi přijdou šikovně vymyšlené a dokonce jsem si říkal, že se mi křídla lepila snad poprvé dobře, měl jsem z nich radost. Ale jen do chvíle, než jsem zjistil, že u zadního křídla mám jednu svislou plochu vzhůru nohama. To jsem opravil celkem snadno, po proschnutí jsem plochu uřízl a otočil, naštěstí to není skoro poznat. Mnohem horší bylo, když jsem až při závěrečném focení zjistil, že přední křídlo mám naopak a že s tím už nejde nic dělat…

Po dokončení karoserie jsem s údivem zjistil, že jsem zapomněl na bočnice 8,9, takže jsem je přilepil natupo – a ony celkem pěkně zakryly ty největší nerovnosti na boku karoserie. A po pravdě řečeno, bylo možná lepší bočnice nalepit na závěr, protože jinak by bylo při kompletování o plochu víc.

Stavbu jsem zakončil jednoduchými koly a zařadil k ostatním formulím stáje Ferrari.

Originální článek s rozsáhlou fotogalerií a odkazy na podobné články

Hodnocení

Průměrné hodnocení 5 / 5. Vote count: 1

Zatím nehodnoceno.

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *