Papírové modely

NW B Neuer Vierer, 1:32

Stále více mě zajímají poslední roky Rakousko-Uherska a to včetně tehdejší techniky (vzniklé na našem území). Proto mě zaujal model prvního sériově (=20 kusů) vyráběného cestovního automobilu z kopřivnické továrny.

Model vyšel v ABC číslo 12, ročníku 2010 a jeho autorem není nikdo jiný než R.Vyškovský. Díly zabírají dvě strany, i když polovinu jedné z nich zabírá podstavec. Poněkud zvláštní je, že návod je umístěn z rubu dílů a tak si jeho druhou polovinu člověk rozstříhá – naštěstí se dá najít na internetových stránkách ABC.

Rozhodl jsem se model trochu vylepšit tím, že vyřežu vzduch ve všech dílech, kde je to možné. To začíná hned u prvního dílu, totiž podvozku, kde prořezávám vzduch nad tlumiči. Po zkompletování podvozku jsem s údivem zjistil, že se mi celý zkroutil a to tak, že jsem dokonce uvažoval, zda vůbec pokračovat. Nakonec jsem vše nějak rozřezal a srovnal, ale celá levá strana je špatná.

Po podvozku následuje přední část vozu, tedy kryt motoru, dále nosné díly sedadel, sedadla, blatníky a stupačky. U všeho prořezávám vzduch a jednotlivé díly se pokouším umístit tak, abych zamaskoval zkroucení, což se daří jen částečně. Následují dva reflektory, volant, který vylepšuji prořezáním vzduchu a oblepením horní části tyče žlutým papírem, řadící páka a cestovní kufr. Poznávací značky nelepím a místo toho se dále snažím maskovat zkroucení. Na závěr zbývají kola, vystřihovánka nabízí jednodušší a složitější variantu. Volím samozřejmě tu složitější a ještě ji vylepšuji prořezáním vzduchu, výsledný dojem kazí šedivá barva pneumatik (místo černé).

Stavba mi zabrala cca 13 hodin. Jedná se o přiměřeně obtížný model, je však třeba si dát pozor na celkovou geometrii – možná by pomohlo podlepení podvozku, protože papír je dosti tenký. Nemá cenu se však vymlouvat a tak si znovu opakuji – raději než tunit, tak slepit správně.

Hodnocení

Průměrné hodnocení 0 / 5. Vote count: 0

Zatím nehodnoceno.

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.